EXPO 2020 on sisulisem kui varasem

Andres Kask, Eesti esinduse juht 

Maailmanäituse alguseni on jäänud täpselt aasta. Edasilükkumine on küll meie algsetele plaanidele kriipsu peale tõmmanud, kuid vaadakem asja positiivse külje pealt – see annab meile kõigile võimaluse oma algsed ideed üle vaadata ja teha uued ja paremad plaanid ning korralikult ette valmistada. 

Oma pea 30-aastase ürituste korraldamise kogemusest olen saanud selgeks kolm asja:

  • Pikem ettevalmistus = parem üritus – carpe diem!

  • Üritus ei tee ennast ise – hea läbimõeldus, pühendumus ja põhjalik kodutöö tagab tulemuse.

  • Anna asjale võimalust juhtuda  - sünergias ja professionaalide koostöös sünnib vägevaid asju – ka selliseid, mida kohe tee alguses ettegi ei oskagi näha. Ole kohal!

 

Uuele EXPOle on korraldajad toonud nüüd juurde ka digitaalse mõõtme. Kui varem olid kõik tegevused vägagi koha- ja olukorrakesksed, siis täna on korraldajad saanud aru, et kogu korraldus vajab veel ühte kihti – digitaalset. Ja siin on edu neil, kel on oskused, kogemused ja valmisolek. Maapealsele EXPOle tehakse juurde digitaalne külastusvõimalus. See tähendab, et kogu ala filmitakse 360 kraadi kaameratega üles (sh ka paviljonid ja nende ekspositsioon) ja antakse võimalus kogu maailmale ekraani kaudu EXPOt külastada. Niisamuti ka suuremad programmilised sündmused – avamine-lõpetamine, konverentsid, veebinari ja õhtused kontserdid. Neid on programmis ka varasemast palju rohkem kavas ja neid jagatakse pildiga üle kogu EXPO ala ja veebi. Ikka selleks, et inimesed platsil ei peaks kogunema liiga suureks gruppideks ja ka selleks, et EXPO mõju oleks võimalikult mastaapne. Sellepärast on oluline ka pakkuda ise korraldajatele võimalikult palju sündmusi, mis oleks atraktiivsed, kaasaksid rahvusvahelist kogukonda ja toimuks lisaks EXPO alale ka onlines. 


Covid-19 on jätnud ka EXPO alale oma pitseri. Korraldajad on lubanud, et sellest saab: „The Safest, Most Connected Show on Earth.“ Osalejate ja külastajate kaitseks võetakse kasutusse maailma tipptehnoloogia, turvameetmed, robotid, nutikad järjekorralahendused ja kõik muud preventiivsed meetodid, et haigus ei leviks (safest site). Samas tahetakse siiski tuua inimesed ka päriselt üle ilma kokku, sest maailmanäitusest saab peale pikka piiratud liikumisvõimalustega aega sündmus, kus on võimalik taas silmast-silma (maskidega ju muud ei näe!) kohtuda (building tribes, not brands). Ja lõpuks, erakordsus (show) – see EXPO saab toimuma erakordsetes tingimustes ning korraldajad on kõvasti vaeva näinud, et lisaks maapealsele osale, saaks maailm näha ja kuulda ka erakordset programmi ning sündmusi.

Vaata ka EXPO videot „aasta EXPOni“ kampaaniast: One year to go

We are the Best

  • facebook-logo
  • linkedin