• Dubai Expo 2020 Eesti paviljon

Eesti paviljoni Dubais külastas esimesel kuul 30 000 inimest


Eesti paviljon võõrustas Dubai maailmanäitusel esimese kuuga üle 30 000 külalise, kiidusõnu on saanud nii ekspositsioon kui kohapeal küpsetatud leib ja suitsutatud lõhe.


Eesti lipusinine paviljon räägib Dubais meie digilugu, aga ka PISA tipus olevast haridusest ja loodusearmastusest, mis käib käsikäes valmisolekuga uusi tehnoloogiaid testida.


„Külastajad on maailmanäituse südames Al Wasl Plaza lähistel asuva paviljoni kenasti üles leidnud, kindlasti on sellele aidanud kaasa ka särav suur e-täht maja ees,“ selgitas Eesti peakomissar Daniel Schaer.



Schaeri sõnul on inimestele väga meeldinud KOKO ja Motori loodud ekspositsioon, mille kese on 400 sinist palli, mis peegelseintel tagasi peegeldudes räägivad Eesti tuhandetest e-teenustest. „Oleme suurema osa maailma jaoks oma 99% internetis oleva riigiga ikka veel kusagilt tulevikust ning hästi jääb meelde ja teeb nalja see, et „ainult abielluda ja lahutada ei saa Eestis digitaalselt,“ lisas Schaer.


Teine lemmik on Click & Grow tark väikeaia sein, kus on kasvamas ürdid, mida ka kohvikus kasutatakse ja kus vahel ikka üle küsitakse, kas tegemist on päris taimedega. Samuti armastavad külastajad Yanu robotbaarmani, keda lõputult filmitakse kokteile tegemas.


Suurt huvi on üles näidatud ka Sileni privaatsete vaikuseruumide vastu. Eriti populaarne on koostöös Synctuitoniga valminud meditatsioonikapsel MindSpa, kus inimene saab end mugavas masaažitoolis ja sobiva muusika abil korraks ümbritsevast täiesti välja lülitada.

Dubai maailmanäituse alal on üle 200 söögikoha, ent paviljonis asuva Taste Estonia kohviku must leib ja kohapeal suitsutatud lõhe on saanud väga sooja vastuvõtu. „Kliima on Dubais soe ja rammusat toitu siin pakkuda ei saa. Kasutame küll kohalikku toorainet, aga valmistame toitu ikka nagu kodus – suitsutame, marineerime ja küpsetame ise leiba. Nii on tükike Eesti köögist siin auga esindatud,“ selgitas toitlustusjuht Kaisa Tiik.


Iga paviljoni külaline on oluline, aga mõnega kaasneb rohkem tähelepanu kui teisega. „Meil on olnud rõõm võõrustada nii Dubai kroonprintsi kui ka Araabia Ühendemiraatide haridus- ja välisministreid ning Expo 2020 Dubai juhti,“ tõi välja Eesti esinduse juht Andres Kask. Iga selline külastus tõstab Eesti nähtavust ja aitab tema sõnul ka paviljonis toimetavaid ettevõtteid.


Dubai kroonprints Hamdan Bin Mohammed Al Maktoum külastas paviljoni mõni nädal tagasi. ta proovis ka Sileni meelespaad ja tema tagasiside oli meeliülendav - see oli üle hulga aja esimene kord, kus ta sai täiesti omaette olla.

Äri osakaal ongi varasemate EXPO-dega võrreldes olulisemal kohal. Paviljonis on koos digimajanduse liitudega esindatud üle 60 ettevõtte ja mõistagi aitab siin regioonis kõige rohkem ikkagi isiklik kontakt. Nii ongi paljud selle esimese kuu jooksul juba kohapeal käinud ja mõned oma tootele edasimüüja leidnud, tõi Kask näiteks.


Teisel korrusel asuva äriekspositsiooni ehk business hub’i vastu huvi tundnud erineva päritoluga ettevõtjad ja valitsusorganisatsioonid. "Eestit, meie digilugu ja kõiki meie ettevõtteid tutvustavad paviljoni ärinõunikud. Ärivõimaluste esitluse on saanud hulk delegatsioone ja kontaktid on vahendatud kümnetele siinse regiooni ettevõtjatele ning kaugemalegi. Äsja lõppes Eesti digiklastri visiit ja meie ettevõtted võeti hästi vastu, sest meil on tipptasemel tooteid ja teenuseid, mida maailmale pakkuda.“ rõhutas Kask.


Dubai maailmanäitusel on oma paviljoniga kohal rohkem kui 190 riiki ja see kestab märtsi lõpuni.


Rohkem infot Eesti osalemise kohta leiab www.expo2020.ee